text

Alenka v říši divů (RECENZE + TRAILER)

Přidáno: 01.03.2010 | Autor: Anka | Přidal: Medo

Na tento film jsem se už dlouho těšila. Když jsem šla do kina, přemýšlela jsem, jaký ten film může být. Bláznivý? Stejný jako kniha? Ponurý? Úplně jiný? A odpověď je... všechno dohromady.

Alenka je AlenkaAlenka je Alenka

První záběry filmu jsou z časů, kdy je Alenka ještě malá a každou noc se jí zdá o Říši divů. Hned nato se ale přeneseme do doby, kde je Alence už 19 let a jede na oslavu, kde ji má jistý bohatý, ale hloupý lord požádat o ruku. Jelikož je Alenka zaskočená a nechce se vdát za takového joudu, uteče za králíkem, který na ní celý den mává s hodinkami. Když králík skočí do nory, sehne se, aby se tam podívala a spadne do ní.

V tu chvíli je Alenka (doslova) v úplně jiném světě. Každá z postav je šílená, ale svým vlastním, osobitým způsobem. Kloboučník (Johny Depp) je výbušný, hodný a vypadá šíleně. Jeho velké, zelené oči a oranžové vlasy, trčící všude kolem něj, ještě podtrhly jeho osobnost. Dvojčata Tydlidýn a Tydlidum (Matt Lucas) se pořád hádají a vedou spolu konverzace, které chápou jenom oni. Srdcová královna (Helena Bonham-Carter) má zase dvakrát větší hlavu, než je normální a všechny problémy řeší sekáním hlav druhých. Bílá královna více mluví rukama než pusou a chodí jakoby jela na kolečkách. A konečně Alenka (Mia Wasikowska) se snaží najít samu sebe.

Právě Mia Wasikowska by měla být tou hlavní postavou, ke které se upíná pozornost. Mně ale přišlo, že se vše točí jen kolem Johnyho Deppa nebo Heleny Bonham-Carter. Není ale divu, oba dva jsou výteční herci a společně s režisérem Timem Burtonem spolupracují více než 20 let.

Trailer ALICE IN WONDERLAND (2010)

Kostýmy jsou kapitola sama pro sebe. Krásné róby i ledabylé šaty - to vše jsme mohli vidět. Colleen Atwoodová se jako návrhářka vyznamenala. Ve filmu má Alenka několikery nádherné šaty, Kloboučník má (opět) šílené oblečení, Srdcová královna má rafinovanou (a trochu lacinou) róbu, na které se nešetří srdíčky různých tvarů a velikostí. A lidé z „normálního" světa mají naprosto reálně vypadající viktoriánské róby. A abych nezapomněla - strašně se mi líbil Kloboučníkův klobouk.

Maskérky Patty Jorková a Valli O'Reillyová odvedly také dokonalou práci. Kromě toho, že líčily Kloboučníka, tak, že vypadal skoro jako klaun (a nevynechaly ani ruce), nebo Srdcovou královnu, které zase musely pečlivě malovat obočí, zářivé modré stíny směřující až k němu, sněhobílou pleť a úzké rty do tvaru srdce, také musely namaskovat jizvy.

Co musím ale pochválit snad nejvíc jsou vizuální efekty. Téměř celý film se točil v obrovské zelené místnosti, kam se potom dotvořilo digitálně vytvořené pozadí. Aby toho nebylo málo - vše je ve 3D!

Naopak děj tohoto filmu nebyl můj šálek kávy. Sice bylo hezké, že Alenka musela zachránit Říši divů, ale já, která jsem četla jenom první díl knihy od Lewise Carolla „Alenka v říši divů" a pokračování „Alenka za zrcadlem" jsem už nechala ladem, jsem chtěla vidět tu malou holčičku, která pobíhá po Říši divů, je bláznivá jako všichni ostatní a barví růže na červeno, takže jsem byla zklamaná.

Sečteno podtrženo: Vynikající grafika, efekty, kostýmy a líčení. Celkem dobrý byl i dabing. Ne moc dobrý děj. Občas pár vtipných hlášek („Krutopřísný!", „Dobře ty!"...). Neříkám ale, že se mi film nelíbil. Naopak. Líbil, akorát jsem z něj zklamaná a nadšená zároveň.

Vytlačit Oblíbené Poslat Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme