Ears - Inokraj

Přidáno: 03.11.2007 | Přidal: chris

Košická skupina Ears překvapila a zároveň potěšila v polovině dubna hudební fanoušky novým albem Inokraj, navazujícím na debut pEARSing (2001) a druhý počin Adamaeva (2002).
Cover albumu InokrajCover albumu Inokraj

Na scéně se tak rehabilitovala novinkou po téměř pěti letech, které skupinu poznamenaly jak tvořivě, ale hlavně personálně. Post bubeníka zaujal po odchodu Mira Gregu staronový člen Tomi Beneš, čekající od svého odchodu prý jen na telefonát bývalých spoluhráčů, kteří ještě na uvolněné místo kytaristy draftovali bývalého agilního fanouška Milana Chlebáka. Odstup času podtrhl správnost tohoto rozhodnutí a připomenul vděčnost trpělivosti, přinášející růže. Osvědčila se totiž i při tvorbě novinky, protože skupina s ní nechtěla pospíchat, aby prvoplánově zalepila místo ve své diskografii či vyvrátila mínění o stagnaci. Znalci jejich tvorby vědí, že stojí naq osobyté lyrice, melodice a éterické atmosféře, což deklarovaly prvé dva počiny a úspěšné kompozice jako Dobře se jí padá, Barva měsíce anebo Slavík už zpívá. V popředí tvorby novinky Inokraj stojí pocit na vykreslení hloubky, které jsou ve skladbách přizpůsobené všechny složky - text, kompozice, aranžmá a nepochybně i interpretace a instrumentalistika. Spojení těchto atributů tak tvoří enotivně kompaktní a sympatický celek, vypovídající kromě zaníceného přístupu k práci i o posunu k výraznějšímu písničkovému dílu v porovnání s předcházejícími deskami. Touha po kvalitním zachycení hloubky pocitů a hodnoty ve skladbách klade v této souvislosti nároky i na posluchače, resp. Na jeho hloubkové vnímání a nutí ho udělat si na album čas. Hudobně deska Inokraj, která podle slov zpěváka Filipa Orátora absolutně vystihuje skupinu v současnosti, zůstává na popově alternativním poli s tradičně výrazným vlivem elektroniky.

Autorským potenciálem vypomohl dominantní dvojici Orátor/Silverman kytarista Milan Chlebák - autor titulní písně Inokraj, který se osvědčil jako zpěvák skladby In Vivo. Tradičně kovovým imidžem nepřehlédnutelný Silverman se zaskvěl kompozičně ve skladbě Hravá láska a v mírně lidově vonící kompozici Mamka, jako ódu na rodinnou pohodu. Filipův emotovní a charizmatický vokální projev je už neoddělitelnou poznávací značkou skupiny, přispívající k vážnosti a hloubce skladeb. Navzdory myšlence neklouzat po povrchu, ale poskytnout posluchačovi hopdnotu s kvalitou, zní deska příjemně, vzdušně a lehce. Právě tzento aspekt z ní děla poutavou galerii zralých životních pocitů, které díky zpracování a podání živě vibrují v každém vnímavém posluchači. Nadčasovým odkazem, bezpochyby nejzralejšího počinu skupiny, jehož délka vzniku odpovídá kvalitě, je citlivé a vnímavé prožívání života na plný doušek. Na zdraví!

Vytlačit Oblíbené Poslat Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme

Související články

Komentáře