text

Stmívání - recenze

Přidáno: 15.12.2008 | Autor: Manta | Přidal: marcel13

Filmová studia se chytla dalšího knižního bestselleru, který hýbe světem. Zfilmování se dostane celé fantasy-romantické knižní série Twilight mladé americké spisovatelky Stephenie Meyer. Do kin se právě dostal první díl, natočený podle děje knižního bestselleru z roku 2005, pod názvem Stmívání (režie Catherine Hardwicke - Příběh stvoření, Legendy z Dogwtownu). A film, jehož produkce stála „pouhých" 37 milionů dolarů, jen za první týden v amerických kinech vydělal milionů 70, takže můžeme čekat dalších několik let plných fanoušků namačkaných na premiérách dalších pokračování.
Stmívání posterStmívání poster
Film začíná momentem, kdy se 17-tiletá Bella Swan (Kristen Stewart) přestěhuje do melancholického deštivého městečka Forks za svým otcem poté, co se její matka rozhodne cestovat s novým manželem, profesionálním hráčem baseballu. Bella začne chodit na novou střední školu, kde si najde pár přátel a nečeká, že by se cokoliv změnilo. Ale všechno se změní, když si hned první den v hodině biologie sedne vedle Edwarda (Robert Pattinson), a zamiluje se. Jak Bella Edwarda pozoruje, začíná mít další a další podezření, až si nakonec uvědomí, že je Edward upír. Ale Edward jí vysvětlí, že je upír - vegetarián, pije jen krev zvířat, a zamilovanost je navíc, zdá se, oboustranná! Vše začne být ještě zajímavější, když se v okolí usadí pár dalších upírů, kteří si vyhlédnou si Bellu jako svou další svačinku.

Neříkám, že jsou obyvatelé městečka úplně hloupí, nazvěme to tak, že znají pravdu, která vznikla jako dlouho opakovaná neověřená lež. Co je ale zarážející je, že za dobu, co tam žijí neodhalili to, na co Belle stačil kousek školního roku. No a ještě moment, kdy ji Edward zachrání život tím, že zastaví auto vlastní rukou.

Upíři jsou krásně vybledlí. Ale zdá se, že spíš někteří herci jsou bledí z toho, jak nedokážou své postavě vtisknout dostatek energie či vyvolat jakoukoliv chemii. Postavy jsou tak bezzubé, že Vám splynou dialogy o tom, co dělala Bella den ve škole a že je Edward upír. Ale dá se říct, že se zdroji, které tvůrci měli, se úkolu zhostili na výsost dobře. Na Stmívání je sice vidět, že nestálo devíti-cifernou sumu, ale to současným velkofilmům spíše ubírá na zajímavém ději a topí je v efektech.

Stmívání precizně skloubilo děj, efekty i výkony herců. Svěží kamera a neustálý konflikt lásky a touhy po krvi udržuje každého diváka jako do sedadla přikovaného. Možná i tím, že každý čeká, že film skončí právě tím jeho vysněným koncem. Ale ať už by se dle Vašeho záměru měl film zvrhnout v akční trhák s potoky krve nebo skončit romantickým happy-endem, rozhodně si film příjemně užijete.

Vytlačit Oblíbené Poslat Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme