text

RECENZE Coco Chanel (Coco avant Chanel)

Přidáno: 18.06.2009 | Autor: majuskaa | Přidal: Medo

Už název sám o sobě přitáhne mnoho diváků, jelikož tato módní návrhářka ovládla a nenávratně zasáhla do světa módy a je vzorem mnoha žen i mužů. Film je adaptací životopisu Coco Chanelové L'Irreguliere od autorky Edmonde Charles-Rouxové.

cocococo

Hlavní roli pod taktovkou Anne Fontaineové skvěle ztvárnila Audrey Tautou (Amélie z Montmartru, Šifra mistra Leonarda), svému výkonu se opět přiblížila k herecké elitě. Snímek byl podbarven zajímavou, ale občas pochmurnou hudbou, jelikož život slavné návrhářky nebyl zrovna moc veselý. Vyrůstala v sirotčinci, prožila si tragickou nehodu svého milého a měla další problémy, takže výborný herecký výkon byl žádoucí, a to se také povedlo.

Společníky Coco Chanel zde zahráli dva herci - Alessandro Nivola a Benoît Poelvoorde. Bylo to složité, u bohatého Balsana (Benoît Poelvoorde) žila, ale bohatý obchodník z Anglie (Alessandro Nivola) byl její milenec. Ten ji také poskytl prostředky pro její začátky v Paříži a zde si postupem času svojí pílí vybudovala kariéru. Každý se svým způsobem nějak zasloužil o to, co byla, Balsan ji zase vymyslel přezdívku Coco, doopravdy se jmenovala Gabrielle. V uších zní celým filmem francouzština, což je jiné kafe než stále omílaná angličtina, příjemný, měkký, líbivý jazyk, který dodává snímku šmrncovní dojem. Audrey zde i zpívá, trochu to povzbudí atmosféru a film není tak jednotvárný.

V tomto filmu nebyly žádné bojové scény, netočilo se na těžce dostupných místech, tudíž by někdo mohl říct, že kamera zde nebyla obtížná, ale přesto ji musím pochválit, jelikož si s obrazy krásně pohrála. Nenápadné detaily, které film zpestřily, byly na místě. Jen musím poznamenat, že mi neseděl skok lidské techniky, od povozu s koňmi hned k (v té době) modernímu autu.

Ale zpět k příběhu. Až poté, co Coco ztratila svého nejbližšího člověka, začala opravdu tvrdě pracovat a vytvořila svou první velkou módní kolekci. Jejím snem bylo stát se zpěvačkou, šití ji moc nebavilo. Nakonec vzala svou známou za slovo a věřila a doufala, že je opravdu tak dobrá, jak o jejích modelech všichni hovořili. Snímek není tak dlouhý (105 min), ale je výstižný, co se týče života umělkyně. Nežila normální, šťastný život, ale myslím, že ani po nějaké rodinné idyle netoužila. Chtěla, aby o ní lidé slyšeli, to se také stalo. Audrey Tautou byla dobrá volba, podobá se na návrhářce a o hereckému výkonu nemluvě, to už jsme se zmínili. Alessandro Nivola je španělský, silně charismatický typ, zde hraje elegantního byznysmena z anglických ostrovů.. Nebyl to opravdu typický Francouz. Ale Coco nebyla jediný pokračovatel rodiny Chanel, měla sestru. Ta žila s bohatým baronem, který ji koupil všechno možné a nosila samozřejmě největší výstřelky pařížské módy. Tu však Gabrielle nepodporovala, někdy působila až moc extravagantně, ale nakonec se proslavila svým neobvyklým stylem. Stylem velmi jednoduchým, s prvky pánské módy a na tu dobu až šokujícím.

Je to opravdu zajímavé, nakouknout do života návrhářské královny. Mnozí se podivují, co měla za život, ale tito „geniální" lidé mají většinou odlišné životy. Její značka stále vede ve světě módy, neměla sice potomky, avšak pokračovatelů značky Coco Chanel je stále hodně, a jsou také vidět. Právě v módním showbussinesu. Někdo si z tohoto filmu něco odnese, někdo ne, je to dramatický životopis a spíše optimistickým smíškům se snímek nemusí líbit.

Vytlačit Oblíbené Poslat Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme