Škodlivá bílá tekutina, které říkáme mléko

Přidáno: 09.02.2010 | Autor: BarBara | Přidal: Medo

Vypadané zuby, kosti držící pohromadě jen silou vůle a výška metr padesát. Takto budeš vypadat, když nebudeš pít mléko. Jako výchovný prostředek to určitě zabralo, lili jsme do sebe mléko jedna radost.

 

fotografiafotografia

Moje máma upustila od této domácí propagandy až tehdy, když jí náš ekzém začal pomalu přerůstat přes hlavu a přestalo ji bavit v jednom kuse nám přivazovat ruce, abychom se neškrabali. Po radě typu jedna paní povídala nám sehnala kozí mléko, na slovní spojení kravské mléko vyhlásila u nás doma embargo a čekala. Nejprve se nedělo nic, potom přišly pochybnosti, zda ty kortikoidové masti přece jen nebyly lepší a potom jsme zůstali bez ekzému. Takže jsem celkem logicky natáhla uši, když se začaly šířit první zvěsti o tom, že kravské mléko v současné úpravě může přinést víc škody než užitku. Okolo mléka se šíří různé mýty a polopravdy, tak se na ně podívejme:

 

Jediné kravské mléko, které prospívá našemu zdraví, je to čerstvě nadojené

To, co známe pod názvem mléko a prodávají to v obchodě, nemá s mlékem vůbec nic společného. Tedy kromě barvy a názvu. Homogenizací, čili ohřevem mléka na 120 stupňů po 2 vteřiny ztratí mléko komplet všechny enzymy. Pohromou pro slezinu jsou trvanlivá, pasterizovaná mléka a všechny termizované a chemicky ošetřované mléčné výrobky. Pokud si nechcete ubližovat, tak si kupujte 12% smetanu, kterou si rozředíte vodou anebo acidofilní výrobky s krátkou dobou trvanlivosti. Pokud máte možnost pít čerstvé kravské mléko, radujte se a veselte - toto mléko je fajn.

 

Mléko zahleňuje

Nezahleňuje. Jen zahušťuje už existující hlen. Takže pokud máte vodovou rýmu a popíjíte teplé mléko a jíte hodně ovoce, koledujete si o rýmu s tuhými nudlemi. A kromě toho, přebytek mléčné bílkoviny a cukru pozmění vaše vnitřní prostředí tak, že bakterie, které způsobují zápal, mají ráj.

 

Mléko je velkým zdrojem vápníku

Pokud mluvíme o mléku z obchodu, tak je to blud. Vápník byste v něm nenašli ani náhodou. Vápník je jen ve skutečném mléce a v tvrdém sýru. Tavené sýry byste měli vymazat ze svého jídelníčku natrvalo. Většinou jde jen o hladkou směs plísně a dochucovadel. Co se týká acidofilních výrobků, jsou zdravé jen tehdy, pokud jsou probiotické kultury v čase spotřeby ještě živé. Jediným možným zdrojem vápníku jsou v kupovaných mléčných výrobcích už vzpomínaná kysaná 12 procentní smetana a acidofilní výrobky s krátkou dobou trvanlivosti.

 

Mléko zatěžuje trávicí orgány

Tak, tak. Je známo, že tělo má problémy se štěpením laktózy. Pokud si dáme k něčemu mléčnému ještě i škrob (chléb se sýrem, jogurt s ovocem), tak můžeme klidně mluvit o nadměrném zatížení organismu.

 

Mléko zatěžuje slezinu

A jak! Pravidelná konzumace mléčných výrobků, které si kupujeme v obchodě, zatěžuje slezinu víc, než je zdrávo. Při jejím zatížení má mléko výrazně negativní vliv na naši vnitřní stabilitu. Pociťujeme starosti, obavy, pocity těžkosti na duši i těle, které mohou přerůst až do únavového syndromu, případně deprese. Pokud tento stav postihne dítě, většinou si myslíme, že je líné. A možná by bylo opravdu dobré, zamyslet se nad tím, zda je mléčná svačina ve školách pro děti vůbec prospěšná. Není. U dětí může podporovat náchylnost k chorobám z nachlazení. U dospělých může být častá konzumace mléčných výrobků důvodem zadržování vody v těle, oteklých rukou, nadýmání, nevolnosti a průjmu, stejně tak i nadváhy a celulitídy. Zdravá slezina má podporovat racionální myšlení. Pokud jí chcete pomoci, zkuste alespoň část mléčných výrobků nahradit obilninami.

 

Po těchto informacích nemusíte začít oplakávat všechny jogurty s vééééélkými kousky ovoce, anebo zmrzliny a mléčné pěny. Dejte si. Jen si při tom není třeba myslet, jak velmi pomáháme svému zdraví. I mléčné výrobky mohou v pohodě patřit mezi naše neřesti. Kromě toho nikdo netvrdí, že mléko není zdravé. Je. Ale jen to čerstvě nadojené.

 

Vytlačit Oblíbené Poslat Facebook Digg it Delicious Vybrali.sme

Komentáře